2.kolo 2.divize a jasná výhra

V neděli 5.11. jsme odehráli 2.kolo 2.divize. Hráli jsme doma v naší nové klubovně a našim soupeřem byl tým z Jindřichova Hradce. Podařilo se nám dát dohromady dobrou sestavu, a tak jsme doufali v úspěch.

Také 1. a 3.divize odstartovaly

V sobotu 28.října se hrálo 1.kolo 3.divize a v neděli 29.října 1.kolo 1.divize – nejvyšší krajská soutěž družstev dospělých. V obou soutěžích máme po dvou týmech. V 3.divizi převážně mladé šachisty, kteří sbírají své první zkušenosti mezi dospělými. V 1.divizi máme jeden vyloženě „mládežnický“ tým a i v druhém týmu hrají na předních šachovnicích naši mladí svěřenci.

Rozběhla se 2.divize

Dnes v neděli 15.října proběhlo 1.kolo 2.divize. My jsme jeli do Křemže, kde byl našim soupeřem Blanský les Chvalšiny. Ratingově jsme byli asi mírní favorité, ale jeden nikdy neví, stačí jeden nečekaný výsledek a vše je najednou úplně jinak.

Historický úspěch – postup do 2.ligy dospělých

Historicky nečekaným úspěchem skončilo působení našich týmů v 1.divizi dospělých. B-tým tuto soutěž vyhrál a postoupil do 2.ligy. C-tým mladých nadějí se umístil na 10.místě a tím se v této soutěži zachránil. Zatímco v to první jsme doufali, o tom druhém se nám ani nesnilo.

1. liga mládeže - Jánošíci v Říčanech

Na dvojzápas 1. ligy mládeže jsme v sobotu 15.1.2022 do Říčan vyrazili v oslabené sestavě. Pohled na průběžnou tabulku naznačoval, že slabší říčanský tým bychom mohli porazit a se silnějším říčanským týmem prohrajeme. Ale nenaplnilo se ani jedno z těchto očekávání.

Prvodivizní výhra nad Slovanem Jindřichův Hradec

Den po zápasech 3. divize se odehrály zápasy 1. divize. Náš tým nastoupil v domácím prostředí proti Slovanu Jindřichův Hradec.

6. kolo 3. divize - 1 výhra, 2 porážky - celkové skóre 7:8

Dne 2.2.2019 proběhlo předposlední kolo 3. divize. Tým D zvítězil a upevnil si druhé místo ve skupině, týmy E a F naopak prohrály.

Povinná výhra

V sobotu 17.února jsme nastoupili proti prozatím poslednímu týmu z těch týmů, které postoupily do skupiny o postup do 1.divize. Pokud jsme si chtěli udržet medailovou pozici v tabulce, museli jsme vyhrát. Soupeře jsme ale nemohli podcenit, protože má na soupisce celou řadu kvalitních šachistů. Nakonec se ukázalo, že kromě nás měl soupeř velký problém s chřipkovou epidemií.

Očekávaná porážka

V neděli 4.února jsme nastoupili k dalšímu zápasu v nejvyšší krajské soutěží, v 1.divizi. I když se vždy snažíme usilovat o vítězství, musíme být i soudní. Tentokrát nás čekal druhý tým tabulky a my jsme byli značně oslabeni. Opět jsme vypomáhali ligovému týmu a tak jsme mohli postavit jen dva hráče ze základní sestavy. To podle oficiální soupisky, jinak jsme postavili čtyři hráče, kteří stabilně hrají 1.divizi.

Vyhráli jsme v 2.divizi

V sobotu 3.února byla zahájena nadstavba 2.divize. My jsme díky dobrým výsledkům v základní skupině B postoupili do skupiny, ve které se bojuje o postup do 1.divize. Výsledky ze základní skupiny se započítávají, my jsme zatím na nadějném 3.místě. Do 1.divize postupují první dva týmy.

Těsná druhodivizní výhra nad Kaplicí

V sobotu 2.12.2017 jsme přivítali ve 4. kole 2. divize Spartak Kaplice, průběžně druhý celek soutěže. Soupeř přijel v silné sestavě. Naštěstí i my jsme mohli nastoupit v relativně silné sestavě. A tak se dal čekat pěkný souboj.

Třetidivizní porážka ve Strakonicích v souboji "D" týmů

V 7. kole 3. divize jel tým "QCC České Budějovice D" do Strakonic zkusit překvapit lídra soutěže "ČZ Strakonice D". Zápas nakonec skončil jednoznačným vítězstvím domácích, a to i přesto, že nenastoupili v nejsilnější sestavě.

Třetidivizní porážky v Křemži a Prachaticích

V sobotu 19.11.2016 tým QCC "D" vyrazil do Křemže k zápasu s týmem Blanský les a tým QCC "E" do Prachatic. Bohužel ani v jednom z těchto zápasů se nám favority zaskočit nepodařilo.

1.liga – dramatické zachraňování s dobrým koncem

V neděli 10.dubna skončily boje i v našich druhých nejvyšších šachových soutěžích, v 1.ligách dospělých. Z Jihočeského kraje zde startuje pouze tým QCC České Budějovice, ovšem za podpory dalších předních šachistů našeho kraje. Své dojmy a postřehy z celého ročníku 2015/2016 sděluje v tomto článku jedna z opor týmu, mistr šachu Zdeněk Vybíral.

Kdo chce víc, nemá nic

V 7.kole 1.divize jsme narazili na dosavadního lídra soutěže, ale po výprasku v minulém kole jsem věřil ve vyrovnaný souboj. Soupeř má v kádru také silné hráče, ale stejně jako nám i řadě jeho hráčů chybí potřebné zkušenosti. Průběh zápasu to nakonec i potvrdil

Zkušenost slavila úspěch

K 6.kolu 1.divize jsme zajížděli do Tábora, kde nás čekal velice silný soupeř. Přestože jsme tentokrát měli i přes některé absence docela slušnou sestavu, na zkušeného soupeře jsme ani trochu nestačili a doslova nás převálcoval.

První výhra v 1.divizi dospělých

V neděli 13.12. jsme hráli veledůležitý zápas v 1.divizi. Naším soupeřem byl tým Soběslavi, který se pohybuje v sestupovém pásmu, a proto neponechal nic náhodě a nastoupil s prvními 8 hráči soupisky, takže v nejsilnější možné sestavě. Nás vítězství těší o to více, že se o něj postarali především mladí hráči, kteří získali 3 body ze 4 možných.

5.kolo 3.divize - prohra s VŠTE Č.B. 1:4

V sobotu 12.12.2015 náš nejmladší tým QCC "E" hostil ve 3. divizi tým VŠTE Č.Budějovice. Oba týmy nastoupily výhradně v dětském složení. Favoritem byl soupeř, jenž měl ELO převahu na každé šachovnici (v průměru o 164 ELO bodů).

Náročné 3.kolo 3.divize

Ve třetím kole 3.divize dospělých jsme to měli se sestavou doslova na doraz. Z desetičlenného týmu byli 4 žáci na Mistrovství Čech. Danielka tam měla být také, ale místo toho ležela na Jednotce intenzivní péče v Krajské nemocnici, takže nám již nesměl nikdo onemocnět. V zápase si proto vyzkoušelo hned několik žáků svoji letošní premiéru v soutěži dospělých.

Další pěkný výsledek v 1.divizi

V 2.kole nejvyšší krajské soutěže jsme narazili na silný tým z Českého Krumlova. Oproti prvnímu kolu jsme sestavu posílili, ale i tak byl favoritem náš soupeř. Přesto jsme opět neodešli poraženi a uhájili smírný výsledek a získali tak další bod. Zpočátku to ale nevypadalo příliš povzbudivě.

Úspěšná premiéra v 1.divizi

Naše první vystoupení v nejvyšší krajské soutěži dospělých dopadlo překvapivě dobře. Přestože druhý celek v celkovém pořadí loňského ročníku nic nepodcenil a nastoupil s prvními sedmi hráči základní sestavy, nedokázal nás porazit. Přinášíme
i krátkou zprávu z sobotního utkání našich nejmladších nadějí v prvním kole 3.divize dospělých

Číst dál...

Čestná prohra a přece udržení

Poslední kolo letošního ročníku se Jihočeši měli setkat s jedním z hlavních favoritů, který ztratil téměř jistý postup do extraligy až v předchozím kole. Tým Unichess A sice nevyniká velkými hvězdami, ale opíral se o famózní výkon Lukáše Černouška na druhé šachovnici a řadu vyrovnaných, kvalitních hráčů s Elo kolem 2300.

Dělba bodů na marodce

V předposledním kole ligové soutěže se potkaly dva týmy, nad nimiž visí Damoklův meč sestupu. Domácí QCC má sice o pár bodů víc, ale ne o dost. Navíc čelí perspektivě boje proti Unichess A v posledním kole. Bohemians si na poslední kolo vylosovaly Pankrác, která ale má stejné problémy se záchranou jako Jihočeši. Oba pražské celky tedy bude čekat krvavý boj.

Dobrý pokus, který nevyšel

Tým Českých Budějovic se sjížděl k zápasu s horkým favoritem z Jičína (alias Mahrly Praha B) zdecimován nejen obvyklými problémy s docházkou, ale navíc i chřipkovou epidemií. Nečekali jsme tedy nic než šanci dobře si zahrát s kvalitnějším družstvem. Jak se ukázalo při odevzdání soupisek, aktuální výkonnostní rozdíl přece jen nebyl tak velký. Jičínští „čtyřstovkaři plus“ obsadili jen první tři šachovnice.

Velké trápení

Před soubojem 8. kola s Vlašimí byly karty rozdány jasně: domácím Budějovicím stačila i remíza ke zvýšení záchranářské jistoty, zatímco hosté potřebovali zoufale vyhrát. Za tímto účelem povolali i nejlepšího hráče své soupisky IM Michala Konopku, který dosud nastoupil jen v jediném zápase (!). Naproti tomu docházka Budějovic se ukázala pokolikáté již značně problematická (diplomaticky řečeno).

Číst dál...

Zlom … ale na druhou stranu

Na mrazivou cestu do dalekého Hradce Králové vyrazili Jihočeši opět s notně prořídlou sestavou a tedy i bez iluzí, že by mohli bojovat o zápasové body, pokud soupeř zopakuje docházku z předchozích dvou kol. Jedinou mírnou náplastí byla účast obou našich velmistrů.

Královské aneb karlovarské dělení

Šesté kolo 1. české ligy znamenalo opakování souboje Jihočechů na domácí půdě s hosty z dalekého lázeňského velkoměsta. Karlovy Vary potřebují nutně bodovat a přivezly kompletní první osmičku. Oproti tomu Budějovice nastoupily dosti děravé na předních i zadních šachovnicích. I tak byli domácí papírově o chlup lepší

Těžká úloha favorita - splněna

V prvním zápase nového roku se hráči QCC České Budějovice sjeli v Břevnově, aby se utkali s béčkem bývalé ČSOB poštovní spořitelny. Vzhledem k soupiskám si tentokrát Jihočeši užívali nezvyklé role favoritů. V první lize ale, jak známo, není skutečně lehkých soupeřů, ani jednoduchých zápasů.

„Sněženky bodují naplno“

Minule vyslovený předpoklad o spojení mezi úspěchy našich dvou „Sněženek“ a výsledky týmu, zdá se, opravdu trefil hřebíček na hlavičku. Tentokrát obě naše děvčata dokonce svorně vyhrála, což přineslo družstvu lehce senzační vítězství s nepříjemnou Pankrácí.

„Sněženky versus machři 0:2“

Pod tímto podivně vyhlížejícím titulkem se, bohužel, skrývá jedna z příčin prohry domácího QCC České Budějovice v zápase s hostujícím družstvem z Vyšehradu. Ale po pořádku. Vyšehrad vynechal z důležitých šachovnic nadějného Radka Londýna i pár starých vlků. Zato Budějovice mohly nasadit svého druhého velmistra i novou posilu, zkušeného IM Josefa Juřka.

Nejbližší akce

3.divize 5.kolo (06. leden)

Oba týmy hrají venku:

Tým E cestuje do Počátek

Tým F cestuje do Třeboně

podrobnosti

1.divize 5.kolo (07. leden)

B-tým hraje doma s Chess clubem Písek C

C-tým hraje venku se Slávií ČB

podrobnosti

2.divize 6.kolo (14. leden)

V 6.kole hrajeme venku s Royalem České Budějovice

1.liga mládeže 6. a 7.kolo (20. leden)

Hrajeme v Táboře:

Od 10:00 s Chess club Pískem

Od 15:00 s ŠK ŠACHklub Klatovy

podrobnosti

1.divize 6.kolo (21. leden)

B-tým hraje doma se Spartakem Sezimovo Ústí

C-tým hraje venku s Chess clubem Písek C

podrobnosti

2.divize 7.kolo (28. leden)

V 7.kole hrajeme doma s VŠTE České Budějovice

Kalendář všech akcí

Naši partneři

MŠMT Motor Jikov Green Město České Budějovice Teplárna České Budějovice, a. s. A+B služby spol. s.r.o. Jihočeský Kraj Chess 24 Media Consult ČEVAK